Sang

Sang Her jobber vi med stemmebruk, plasering av klang, diksjon og uttale, holdning, pusteøvelser og støtte. Du får selv være med på å velge sangene du vil synge, eller lærer finner sanger om du ikke helt vet hva du vil synge. En del av undervisninga består også av prosjekter, opptredener og forberedelse til å stå på en scene og synge. Tilbudet er fra 1. kl og opp, også for voksne, men er det stor pågang, vil barn bli prioritert. Tilbudet finnes på Malangen skole, Storsteinnes skole, Nordkjosbotn og Lakvatn

Kor

Kulturskolen samarbeider med to voksenkor i kommunen, Balsfjord bygdekor og Malangskoret. Balsfjord bygdekor dirigeres av Frøydis Dalheim, og øver hver onsdag på Storsteinnes skole. Malangskoret dirigeres av Christoph Rothfuchs, og øver fast hver torsdag på Folkehøgskolen 69° Nord.

Forfattere

Lill-Karin Nyland – Journalist og forfatter Anne Osvaldsdatter Bjørkli – Barnebokforfatter Vivian Sørli Olsen – Forfatter av barnebøker og temabøker Eirik Skrede Tone Marie Roren

Musikere

CAPSLOCK – Rockeband som spiller moderne heavyrock Kontaktperson: Alexander Fause, tlf.: Blå Mandag – Kontaktperson: Ronald Wolden Trine Strand – Sanger i kategori vise, pop. Kontaktperson: Trine Strand, tlf.:  

Nybegynner – diverse instrumenter

Er du nybegynner, og usikker på hvilket instrument du skal velge? Da kan dette tilbudet hjelpe deg. Vi deler inn året i to eller tre ulike instrumenter, og gir grunnleggende innføring på disse. I utgangspunktet setter vi opp gitar, keyboard og trommer, men dette kan tilpasses den enkelte. Tilbudet finnes per idag på Sand, Storsteinnes, Nordkjosbotn, Laksvatn og Hamnvåg.

Piano/keyboard

Pianoet er et historisk viktig instrument, som de fleste kjente komponister og musikere opp gjennom historien han måtte lære seg. Instrumentet er anvendelig, og brukes mye, både som soloinstrument og til å akkompagnere med. Undervisninga vil i starten være preget av mesterlæring og gehørtrening, men etter hvert vil du selvstendig kunne spille melodier etter noter. I tillegg til å lære noter, vil du få lære å spille etter besifring, der rytmefigurer og taktfølelse også er vektlagt. Elevene oppfordres også til improvisasjon og frispilling, og mange komponerer også sine første melodier under eller etter en musikktime. En annen viktig del av […]