Malangskoret

Velkommen til Malangskoret. Vi er et blanda kor på Malangshalvøya som øver på Folkehøgskolen 69 Grader Nord hver torsdag kl 20 -22.

Koret har ei lang fartstid på  over 100 år. Det ble grunnlagt i 1904 av noen ildsjeler som sikkert er sjeleglad for at koret fortsatt består og beriker det kulturelle livet i Malangen.

Vi har rundt 20 aktive sangere som er med på det meste- helst ikke for mye engelsk, men det har vi også sunget i tillegg til tysk, samisk, islandsk. I løpet av året gjennomfører vi sangkafeer, konserter, synger i kirka og møtes til en kosekveld .

Noen gang samarbeider vi med Balsfjord bygdekor, korpset eller solister. Vi har også hatt en julekonsert med Hanne Krogh.

Koret hadde flere store konserter blant annet: Ny Jord med 60 talls musikk, Svensk på Svensk, Country og Beatles.

2014 går vi inn i et nytt jubileumsår – da blir vi 110 !!!!

Planen er å øve fram til en visekonsert høsten 2014 og til å være enda mer synlig i kommunen gjennom flere nye tilstelninger (f eks bålkos med allsang til trekkspill, ettermiddag med barnesanger for de minste….).

Tar gjerne kontakt med oss.

(dirigent) Christiane mobil: 90980122

(leder) Leif Heimro mobil: 48153958