Avslutning av kulturskoleåret 2023/24

Kulturskoleåret nærmer seg slutten og vi har hatt mange flotte og lærerrike opplevelser gjennom året. Til jul ble det gjennomført skolekonsert på alle skolene. På vårparten har det vært arrangert UKM hvor flere av Balsfjordelevene fikk vist frem sine kunstneriske ferdigheter både lokalt og også på Fylkesmønstringa på Finnsnes. Noen var også så heldige å få delta på Vårens vakreste musikkeventyr sammen med andre kulturbærere i ulik alder og sjanger. Gjennom året har vi også vært så heldige å få arrangert noen kunstkurs med god deltakelse. Dette er noe vi håper å få til på fast basis gjennom hele skoleåret.

Nå står skolekonsertene for tur igjen og opplegget blir som følger:

Det blir skolekonsert på dagtid (noen for alle elevene på skolen, noen steder kun barneskolen som publikum). På ettermiddag – kl 16.30 blir det skolekonsert for foresatte, søsken, besteforeldre og andre nære av de som opptrer. Konsertene blir jo bare en liten smakebit på hva elevene har jobbet med gjennom året, da konsertene ellers ville blitt veldig lange.

Datoer:

Mandag 3. juni – på Laksvatn skole – Laksvatn og Nordkjosbotn