Halvårsavslutning i kulturskolen

Da er vi snart inne i «finaleuka», og kulturskolen gleder seg til å avslutte semesteret med forestilling på alle grunnskolene i kommunen. Kulturskolen har som mål at elevene skal få opptre minst en gang i løpet av skoleåret, og alle elever har fått tilbud om å være med på julekonsertene. De som ikke har ønsket det vil bli prioritert til våren.

Denne høstkonserten skal være en uformell arena, med minimalt av lyd- og lysoppsett. Formålet med konsertene er at de yngste og mest uerfarne elevene skal ha en arena til å få sceneerfaring, og trene på å opptre for publikum under trygge omgivelser. Det deltar også eldre elever med mer erfaring som støtte, og lærerne vil spille sammen med eleven om vedkommende ønsker det. Elevene opptrer i hovedsak i grupper, men det vil også være solistinnslag. På Storsteinnes opptrer dansegruppene med egne innslag.

Vi skal først ha en skolekonsert i skoletiden, og avslutter med ei åpen forestilling for familie og venner. Kulturskolen ordner med litt lett servering til kulturskoleelevene rett etter skoleslutt, men elevene kan også dra hjem i mellomtiden hvis de ønsker det. Hvis det skulle vise seg at noen av elevene er borte den aktuelle dagen, må vi få beskjed snarest, enten til Frode S eller elevens lærer.
Oversikt over ettermiddagskonsertene:
Storsteinnes: 8. desember kl. 16.00