Vårens vakreste – Vellykket, velklingende og veldig lang :-)

Lørdag 3. juni var det duket for Vårens Vakreste Musikkeventyr i Amfiet på Storsteinnes skole. Over 100 ulike deltakere i alle aldre ville være med på å gjøre dette til en musikalsk opplevelse for de oppmøtte. Det hadde vært hektisk aktivitet både fredag og lørdag formiddag for å få utstyr og lydprøver gjennomført for de i alt 41 innslagene. Spenningen var til å ta og føle på da klokken nærmet seg 17.00, og mange hadde nok puls litt over gjennomsnittet akkurat da.

Første sett besto i alle hovedsak av innslag fra kulturskoleelever, fra de 4 grunnskolene i Balsfjord. Dette ble en variert og imponerende økt hvor vi tydelig kunne høre at talentene gror i kommunen vår. Dansegruppen startet det hele, tett fulgt av imponerende fremføringer på løpende bånd. Våre stødige konferansierer; Inger og Maya Eline guidet oss trygt gjennom en lang og trivelig kveld.

Etter en velfortjent pause med salg av kaker, kaffe etc var vi klare for del 2 av kveldens konsert.
Det var «syng med oss» fra Midttun som fikk starte med hitlåtene «Country Roads» og «Rivers of Babylon» til stor applaus. Deretter ble det fremført både korpsmusikk av høy klasse og flere solo- og bandinnslag som skapte høy stemning. 3. sett ble satt i gang av Balsfjord bygdekor som fremførte en Beatles-medley som en forsmak på vårens kor-konsert 10. juni. Fine countrylåter ble levert av Marius & co (selv om han var helt alene) Konserten ble mer «rocka» mot slutten, og vi fikk gjensyn med både gamle Ear Supply og også Rockeverksted Hamnvåg og Spotbang quartet, som trillet den ene velklingene låten etter den andre gjennom det nyinnkjøpte lydanlegget.

Selv om det ble seint var det en god del publikum som holdt ut til «the bitter end» og fikk god valuta for inngangsbilletten. Vi takker alle som deltok – både som artister og som publikum.