Helgeseminar 25.-26. januar 2014

1510355_10151900527781638_1021061450_n

Lørdag 25. og søndag 26. januar arrangerte Kulturskolen er vellykket helgeseminar med ca 100 barn og ungdom.

De fikk prøve seg i grupper som sirkus, kunst, dans, drama, sang, perkusjon og rockeverksted, og avsluttet dagen med en fantastisk forestilling for familien.

Stor takk til alle som stilte opp og hjalp oss 🙂

Hilsen alle i Kulturskolen

Kulturskolen sitt første Helgeseminar var våren 2000.

Helgeseminar blir arrangert av to hovedgrunner:

For det første spiller mange av elevene i Kulturskolen mye alene. Her får de en mulighet til å spille og samhandle med andre. Samtidig får alle elevene prøve ulike uttrykksformer i Kulturskolen.

For det andre er undervisning i juni erfaringsmessig ustabil. Dels fordi noen elever er lei og vil ha sommerferie, dels fordi det er i den perioden skolene har tentamener, skoleturer, leirskoler osv. Dette medfører at mye av undervisningen likevel faller bort for mange. På bakgrunn av dette har vi derfor ett helgeseminar i stedet for undervisning i juni.

Det vil bli servert lunsj og middag begge dager. Lunsjen vil være brødmat med pålegg og melk, saft for de som ikke drikker melk. Det serveres varm middag, lapskaus. Det vil også være frukt tilgjengelig.

Elevene vil med dette få ca. 6 klokketimer undervisning i stedet for ca. en. All undervisning fra 1. juni går dermed ut. Dette er frivillig for voksne elever. De vil i utgangspunktet følge skoleåret.

Det er i utgangspunktet obligatorisk for alle. Hvis noen ikke kan delta, vennligst ta kontakt med Roy.

Deltakere og timeplan 2014

Deltakere og timeplan 2014 – PDF