Piano/keyboard

Pianoet er et historisk viktig instrument, som de fleste kjente komponister og musikere opp gjennom historien han måtte lære seg. Instrumentet er anvendelig, og brukes mye, både som soloinstrument og til å akkompagnere med.

Undervisninga vil i starten være preget av mesterlæring og gehørtrening, men etter hvert vil du selvstendig kunne spille melodier etter noter. I tillegg til å lære noter, vil du få lære å spille etter besifring, der rytmefigurer og taktfølelse også er vektlagt. Elevene oppfordres også til improvisasjon og frispilling, og mange komponerer også sine første melodier under eller etter en musikktime.

En annen viktig del av opplæringa er å delta i ulike prosjekter og konserter som kulturskolen gjennomfører.

Kulturskolen har keyboard til bruk i undervisningssammenheng på alle skolene vi tilbyr dette instrumentet. Det er en stor fordel om eleven selv har et instrument å øve på hjemme.

Tilbudet finnes per idag på Sand, Storsteinnes og Nordkjosbotn.